Diagnoza i terapia APD - daj dziecku szansę na rozwój bez barier.
Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (APD) to trudności związane z odbieraniem i przetwarzaniem dźwięków przez mózg, mimo prawidłowej budowy i działania samego narządu słuchu. Problem nie leży więc w uchu, lecz w sposobie, w jaki centralny układ nerwowy interpretuje bodźce dźwiękowe.
To zaburzenie nie mija z wiekiem – wymaga indywidualnie dobranej terapii, systematycznej stymulacji i cierpliwej pracy, aby dziecko mogło rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne i edukacyjne.
Szacuje się, że aż 30% dzieci z dysleksją oraz 40–50% dzieci mających trudności w nauce zmaga się z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.
Gdy mózg słyszy inaczej, niż powinien - zrozum źródło trudności Twojego dziecka
APD - UKRYTA PRZYCZYNA SZKOLNYCH NIEPOWODZEŃ
Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (APD)
Dlaczego warto reagować?
Zaburzenia te znacząco wpływają na codzienne funkcjonowanie – szczególnie w środowisku szkolnym, gdzie dobra komunikacja i rozumienie mowy są kluczowe.
Wczesne rozpoznanie i odpowiednio dobrana terapia mogą pomóc dziecku lepiej radzić sobie z wyzwaniami dnia codziennego i szkolnymi trudnościami.
Neuroflow - Aktywny Trening Słuchowy
INDYWIDUALNY PLAN. REALNE EFEKTY
Nowoczesne wsparcie przetwarzania słuchowego u dzieci i młodzeży
Neuroflow® - skuteczny trening dopasowany do dziecka.
Neuroflow® Aktywny Trening Słuchowy to innowacyjny program terapeutyczny, opracowany na podstawie najnowszych badań nad wyższymi funkcjami słuchowymi. Jego celem jest wspieranie dzieci i młodzieży z trudnościami w przetwarzaniu bodźców słuchowych – takimi jak problemy z koncentracją, rozumieniem mowy czy nauką czytania i pisania.
Trening został zaprojektowany w sposób elastyczny – umożliwia dostosowanie tempa pracy oraz stopnia trudności ćwiczeń do indywidualnych możliwości dziecka. Może być prowadzony zarówno w gabinecie terapeutycznym, jak i w domu – pod opieką rodzica, co pozwala na większy komfort i systematyczność.
Terapia dopasowana do wieku, potrzeb i możliwości dziecka
Zadania słuchowe w programie mają charakter adaptacyjny – oznacza to, że automatycznie dopasowują się do poziomu dziecka, aby były jednocześnie motywujące i skuteczne. Neuroflow® składa się z modułów odpowiadających konkretnym typom klinicznych zaburzeń przetwarzania słuchowego, dzięki czemu terapia jest maksymalnie celowana.
Program został przygotowany z myślą o różnych poziomach rozwoju – od wieku przedszkolnego aż po wiek nastoletni.
Indywidualna Stymulacja Słuchu metodą Johansena (JIAS)
TERAPIA SŁUCHOWA, KTÓRA ROBI RÓŻNICĘ
Muzyka, która wspiera rozwój słuchu, koncentracji i nauki
JIAS - skuteczna pomoc przy trudnościach w nauce i koncentracji.
Indywidualna Stymulacja Słuchu Johansena (JIAS) to metoda terapeutyczna opracowana przez duńskiego nauczyciela i psychologa – dr. Kjelda Johansena, dyrektora Bałtyckiego Laboratorium Badań nad Dysleksją. Terapia opiera się na indywidualnie dobranej muzyce instrumentalnej i syntetyzowanej, którą dziecko słucha w warunkach domowych, zgodnie z zaleceniami specjalisty.
Każdy program muzyczny dostosowywany jest do indywidualnych potrzeb – tak, aby stymulować określone zakresy częstotliwości i wspierać prawidłowe przetwarzanie bodźców słuchowych. Udowodniono, że stymulacja ta wpływa na reorganizację pracy neuronów w pierwszorzędowej korze słuchowej – dźwięki są lepiej odbierane, rozróżniane i analizowane.
Diagnoza poprzedzająca terapię JIAS obejmuje:
Badanie audiometrii tonalnej,
Testy mowy utrudnionej (w tym test dychotyczny).
Na co wpływa terapia Johansena?
Regularne stosowanie terapii może przynieść poprawę w wielu obszarach rozwoju dziecka:
Koncentracja uwagi i zdolność słuchania ze zrozumieniem,
Nauka czytania i rozumienia tekstu,
Artykulacja i komunikacja werbalna,
Relacje społeczne i samoocena,
Regulacja napięcia mięśniowego, równowaga i koordynacja ruchowa.
To bezpieczna, skuteczna i przyjazna forma wsparcia dla dzieci z trudnościami w przetwarzaniu słuchowym, nauce oraz komunikacji.
Dzieci z APD mogą?
Mylić podobnie brzmiące dźwięki i słowa,
Mieć problemy z prawidłową wymową,
Źle rozumieć dłuższe lub złożone wypowiedzi i polecenia,
Mieć trudności z analizą i syntezą słuchową (np. dzieleniem słów na sylaby i głoski),
Wolniej przyswajać naukę czytania i pisania,
Częściej popełniać błędy ortograficzne,
Mieć trudność w rozumieniu tekstów czytanych na głos i słuchanych.
Jestem oligofrenopedagogiem, pedagogiem resocjalizacji oraz terapeutą integracji sensorycznej w zakresie diagnozy i terapii dzieci. Ukończyłem studia I stopnia na kierunku wychowanie fizyczne. Moje wykształcenie uzupełniają liczne kursy i szkolenia z zakresu: terapii poznawczo-behawioralnej, terapii dziecka z autyzmem oraz treningu funkcji poznawczych.
Nieustannie poszerzam swoją wiedzę i podnoszę kwalifikacje, biorąc udział w specjalistycznych szkoleniach, m.in.:
Na co dzień pracuję z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych, wspierając je w rozwoju poznawczym, emocjonalnym i fizycznym. W swojej pracy kieruję się zasadą, że ruch to fundament rozwoju – zarówno w aspekcie motorycznym, jak i społecznym czy poznawczym.
Pedagog I Surdopedagog I Tyflopedagog I Terapeuta EEG Biofeedback I Provider Metod Terapii Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego I
Terapeuta TDCS (mikropolaryzacji mózgu)
Dariusz Wąsik
Zadbajmy razem o rozwój, równowagę i codzienne funkcjonowanie Twojego dziecka -
ZAPRASZAM NA KONSULTACJĘ.
Potrzebujesz pomocy? Masz pytania?
WSPARCIE NEUROPSYCHOLOGICZNE:
WAŻNE LINKI:
Miejsce, gdzie profesjonalizm spotyka się z życzliwością, a każda terapia zaczyna się od uważnego słuchania.